Схема  аналізу акмеологічного уроку
1. Визначити, наскільки мета та завдання уроку відповідають його об’єктивним можливостям збудження процесу акмеологічної самореалізації учнів:
- чи зумів учитель відшукати місце свого уроку в „Стратегії акмеологічної діяльності, спрямованої на розкриття вихованцями внутрішніх можливостей”?
- чи передбачив використання можливостей учня для формування рис глобальної зрілості та особистісної зрілості  згідно концепції академіка О. А. Реана?
2. Виявити характер стимулюючо – мотиваційної діяльності вчителя:
- які установки перед початком вивчення нового матеріалу формує він: психологічні (за Д. М. Узнадзе) чи сугестивні (за Б. К. Лазановим).
- чи робить спроби започаткувати сугестивно - десугестивний процес із метою розкриття резервного комплексу учнів або окремого учня?
- чи нав’язує учневі, як складноорганізованій нестабільній макросистемі, шляхи його розвитку, чи виводить їх із його внутрішньоінтенційної спрямованості?
3. Дослідити вміння вчителя реалізовувати змістовий компонент уроку:
- чи вміє вчитель побудувати зміст навчального матеріалу таким чином, щоб, образно кажучи словами Ромена Роллана, «творити картини схвильованого моря, а не вимальовувати кожну хвилю в ньому»?
- наскільки вдало використовує вчитель зміст уроку для творення акмеологічно спрямованих життєорганізуючих імпресінгів?
- чи розглядає вчитель із метою цілісності сприйняття (там, де є можливість і доцільність) виучувані об’єкти у тримірній площі: а) компонентно – структурного аналізу, б) функціонального, в) генетично – прогностичного?
- чи працює над розширенням  в уяві учня образу світу за рахунок встановлення як внутрішньосистемних зв’язків виучуваного фрагмента реальності, так і зовнішньосистемних, тобто тих, які з’єднують цей фрагмент із загальним образом світу?
- чи реалізує в процесі навчання такі компоненти змісту освіти, як досвід творчої діяльності та досвід емоційно-чуттєвого ставлення до світу?
4. Визначити акмеологічну майстерність учителя, його здатність реалізувати операційно-дієвий компонент уроку:
- чи спирається вчитель на відкриту психологами природу дитячого сприйняття в такій  лінійній організації: первинний синтез – аналіз – вторинний синтез?
- чи виявляє здатність розробляти навчальний матеріал у глобальних темах та підтемах?
- чи використовує з акмеологічною метою педагогічно доцільні впливи на підсвідому сферу вихованця?
5. Оцінити характер контрольно – регулювальної діяльності вчителя на уроці:
- чи  здатний учитель до використання синергетичної методології  під час проведення уроку?
- наскільки його «арсенал» навчальних методів та принципів дозволяє здійснювати дидактичну імпровізацію тоді, коли педагогічна дія починає виходити за свою межу?
6. Виявити особливості оцінювально – результативного компоненту уроку:
- що оцінює вчитель: «голі» знання, вміння та навички чи акмеологічно організуючий підростаючу людину інтегративний вузол, до складу  якого входить п’ять компонентів змісту освіти?
- чи допомагають підростаючій людині здобуті на уроці знання в її стратегічній акмеологічній життєорганізації?


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

урок №128

урок №127