Урок математики, 6 клас
Тема уроку: Додавання додатних і від’ємних чисел.
Мета уроку: Формувати вміння і навички додавати додатні і від’ємні числа, повторити всі дії з дробами,  координатну площину, виховувати почуття колективізму, дружбу, виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: Карта круїзу, макет корабля, завдання на картках,картонні якірці.
Тип уроку: урок - подорож
Перебіг  уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-круїз по Морю додатних та від’ємних чисел, урок-подорож. Ми знаходимося у порту “Числа”. Тут нас чекає чудовий вітрильник “Омега”, на борту якого ми весело та цікаво проведемо час. Я думаю, що ми подолаємо всі труднощі, що зустрічатимуться нам на шляху, удосконалимо свої навички обчислень, побуваємо на таємничих островах, в невідомих республіках, яких географія ше не вивчила, познайомимося з друзями.
Отож, сміливо в путь. Наш вітрильник розрахований на дві команди. Але, щоб зайняли вони своє місце на ньому слід внести плату за проїзд.
  (Кожному учневі вручається картка з завданням.)
Правильність виконання завдання перевіряє касир (вчитель). За найшвидше виконання і правильність команда отримує відзнаку у вигляді маленького якоря, який наклеюється на плакаті напроти команди.
  Отже, наші команди внесли плату за проїзд, тому напнути вітрила  щасливої дороги. Попутного вам вітру!
  Ми пливемо по хвилях моря, романтичний настрій, а я за цей час прочитаю вам вірш.
Серенада Математиці
                           Ти, панно, точна і велична                     
                            У праці виросла краса твоя космічна
                           В твоєму царстві є мозолі, піт
                            І думки досконалої політ.
                            Хто закохався в тебе – це навік.
                            В твоїх обіймах ми із року в рік…
                            І музикою теореми зазвучать,
                            І заговорять числа, хоч мовчать
                            І таємниці радо відкрива
                            О, Математико, прийми хвали слова!
  Погляньте, попереду перед нами перша зупинка: острів Сумарія. Щоб відвідати острів ви повинні пройти митний контроль його жителів. Контроль полягає в тому, чи вмієте ви додавати числа. Завдання виконують капітани команд.(Перевірка на витривалість)
Завдання: Виконати додавання
                
       № 1                                                     № 2
 а) –5,1+3,8+5,1- 4                        а) 2,3+4,2+(-2,3)- 3
 б) –3 – 5                                     б) 7 +(-8 ) 
За цей час з іншими учасниками команди гра “Анаграма”: скласти слова: лунь, нісум, слюп, масу (нуль, мінус, плюс, сума).
 В країні “Сумарії” ми познайомилися з добрими людьми, що люблять математику, добре вчаться в школі, дуже гостинні. Але нам треба вирушати далі.
 Наш курс – на країну “Порівнялію”. У жителів цієї країни біда: вони не можуть продати кокоси, бо забули як порівнювати числа. Давайте разом допоможемо їм це зробити. Для цього нам знадобиться числова пряма.( На дошці накреслена числова пряма). З обох команд по одному учаснику.
           № 1                                                    № 2
 Яке з чисел більше?                           Яке з чисел менше?
 а)-2,5 чи 3;                                               а) 7,2 чи –3,5;
 б) 7,1 чи –7,1;                                          б) 0 чи –2,4;
 в) –3,5 чи 0;                                             в) –3,6 чи 3,6;
 г) 2,3 чи –3,1;                                          г) 2,1 чи –5,4;
 д) -5  чи-8,2.                                          д) -6 чи –8,2.
  Жителі Порівнялії щиро вдячні вам за допомогу, а нам час вирушати далі. Ми не можемо дістатись до іншої країни, по курсу вітрильника два айсберги. Корабель може загинути. Тільки у ваших руках справа врятування вітрильника. Кожна команда має право здійснити один постріл з гармати по айсбергу.
 (Команди отримують ядра із завданнями. По 3 учні біля дошки.)
           № 1                                                        № 2
                           Розв’язати   рівняння
 а) | x+2| =4;                                                a) | x- 1| =5;
 б) | x-3 | =1;                                                б) | x+3| =2;
 в) 2| x-1| =6.                                               в) 3| x- 2| =6.
  Айсберги розбиті. Шлях вільний.Попереду країна Розумників. Але жителі цієї країни затримають наш вітрильник, якщо ви не зможете відповісти на їх запитання. (Кожній команді на протязі 1 хвилини задаються запитання. Учасники команди швидко відповідають.)
     № 1
1.     Як називається в координатній площині вісь Ох?  
2.     Як називають число –5?                                            
3.     Число, протилежне 7
4.     Сума протилежних чисел дорівнює…                       
5.     В якій координатній чверті точки мають
координати (+;-)?                                                         
6.     На якій осі знаходиться точка А(0;6)?                       
7.     Число, обернене до .                                             
8.     |-4|=?                                                                               
9.     |1|+|-2|=?                                                                          
10.           В якій чверті знаходиться точка (-3;2)?                    
11.           Що це за закон: (а+в)+с=а+(в+с)?                              

№ 2 
1.  Число, протилежне до –10.                                         
2.  Скільки буде: 6+(-6)?                                                  
3.  Число, обернене до                                                   
4. Як називається в координатній площині вісьОу?     
5. В якій координатній чверті точки мають
    координати(-;-)?                                                            
6. На якій осі знаходиться точка В(4;0)?                        
7. В якій чверті знаходиться точка С(-5;3)?                   
8. |-6|=?                                                                               
9. Які координати має початок координат?                    
10.Як називається такий закон: а+в=в+а?                      
11.Скільки буде: |2|+|-3|=?                                                      
На горизонті острів Дружній. Пройтися територією цього острова ви зможете лише тоді, коли всі разом виконаєте спільну роботу – накреслите фігуру по точках на координатній площині. Кожній команді дається набір точок і накреслена на аркуші координатна площина. Учасники по черзі будують точку і сполучають з попередньою, виходить фігура.
(0;0),(-3;-1),(-2;-5),(-9;0),(-7;2),(-5;3),(-2;6),(-4;3),(-3;3),
(-4;2),(0;0),(4;4),(3;1),(8;4),(4;0),(0;0).
 Відвідавши острів, ми вирушаємо далі. На палубі корабля команди відпочивають. Поки команди спали, пірати захопили в полон по одному матросу з кожної команди. Ви зможете визволити їх в тому випадку, коли зрозумієте про що вони говорять.
 Мімікою і жестами кожен з матросів показує своїй команді приклад, що написаний на його карточці. Зрозумівши його, інші учасники команди розв’язують приклад і кажуть відповідь. Правильна відповідь – в’язня визволено.
             № 1                                                     № 2
        -3 +5,6                                               -7,2+(-3 )
Всі в команді в зборі. Можна вирушати далі. Наступна зупинка – Республіка Кмітливих. Для вас кмітливі придумали таке завдання, яке вимагає творчого мислення, логіки.
          ·--------·®         ›››            (8)                
            5               А                                                                          

         ·--------·®        ›››››        (-2) 
            В               3                                                               


          ·------·®             (?)
           С                1                                                                         
                                                     (Відповідь: -5)

  Ми підпливаємо до острова Скарбів. Скарб знаходиться в шкатулці. Ключем до шкатулки є слово-пароль, яке зашифроване. Розв’яжіть завдання і правильна відповідь покаже вам букви цього слова. Складете букви і вийде слово-ключ.
1.     Що більше: -5,7 чи 1,3?
2.     Обчислити:-5,2+3,1+5,2+(-6,1).
3.     Розвязати рівняння: | x-2|=4.
4.     Обчислити:-5+(-13).
5.     Знайти х, якщо х+5=-2.

К
 О
 П
 М
 Р
 Т
 У
  З
 7    
 -3
2 і-6
 -7
1,3
5,7
-18
6 і-2
   





( розум)
Відкрито шкатулку. В шкатулці – оцінки. Оцінки виставляє капітан команди разом із вчителем, враховуючи активність учасника.
 Вчитель підраховує кількість якорів, що дістала кожна команда, оцінює найбільш активних учнів.
 Підсумок уроку.
 Домашнє завдання: Придумати і розв’язати:
1)два приклади на додавання додатних і від’ємних чисел;
2)два рівняння з модулями;
3)два приклади на порівняння додатних і від’ємних  чисел.
№ 749, № 748.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

урок №128

урок №127