урок №123

Урок № 123                                                                 5 клас

Тема. Середнє арифметичне.

Мета уроку. Ввести поняття середнього арифметичного кількох чисел. Розвивати пізнавальну активність учнів. Виховувати розуміння важливості математичних знань.

Тип уроку: формування нових знань.
Обладнання: підручник, комп’ютер, презентація вчителя.

Хід уроку.


І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Фронтальна перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Формування теми і завдань уроку.
Дана тема дуже важлива не тільки для математики, а й для інших наук. Вона також широко застосовується у народному господарстві, наприклад, якщо треба знайти урожайність, прибутки населення.
ІV. Мотивація навчання.
Сьогодні ви будете вченими математиками і самі складете правило:
Що таке середнє арифметичне і як його знайти. Для цього ознайомтеся зі зразками розв’язань на знаходження середнього арифметичного:
  1. Зважуванням знайдено масу трьох кавунів: 3,4 кг, 5,6 кг, 3 кг. Знайди середню масу кавуна.
Зразок оформлення розв’язання:
(3,4 + 5,6 + 3) : 3 = 12,0 : 3 = 4 (кг).

  1. Зважуванням знайдено масу трьох динь: 1,2 кг, 2,2 кг, 1,7 кг. Знайди середню масу динь.
Розв’язання:
(1,2 + 2,2 + 1,7) : 3 = 5,1 : 3 = 1,7 (кг)

  1. Зважуванням знайдено масу трьох капустин: 2,3 кг, 2,5 кг, 2,8 кг. Знайди середню масу капусти.
Розв’язання:
(2,3 + 2,5 + 1,8) : 3 = 6,6 : 3 = 2,3 (кг).

  1. Товарний потяг був у дорозі 3 год. За першу годину він проїхав 38 км, за другу – 41,5 км, за третю – 39 км. Знайди середню швидкість потяга.
Розв’язання:
(38 + 41,5 + 39) : 3 = 118,5 : 3 = 39,5 (км/год.)

  1. Вимірювання відстані від будинку до крамниці були такими: 20,1 м, 19,9 м, 20, 3 м. Яка середня відстань від будинку до крамниці?
Розв’язання:
(20,1 + 19,9 + 20,3) : 3 = 60,3 : 3 = 20,1 (м).

V. Осмислення і усвідомлення знань.
Учні самі або з допомогою вчителя складають правила:
       Число, отримане при діленні суми чисел на число доданків, називається середнім арифметичним цих чисел.
Щоб знайти середнє арифметичне декількох чисел, треба суму цих чисел поділити на їх кількість.

VІ. Формування умінь і навичок.
  Усні вправи:
№1552
№1553
№1554
№1555    
Робота в парах.
       Учні працюють разом, допомагають один одному, у разі потреби звертаються до вчителя.
№ 1556
№ 1557
№ 1558:    1) (1/4 + 3/4) : 2 = 1/2
                  2) (4/5 + 2  1/5) : 2 = 1 1/2
                  3) (1 3/7 + 2 4/7) : 2 = 2
                  4) (3 3/8 + 4 5/8) : 2 = 4
Колективно:
№ 1561         (1,5+2,5+2):3=2
Самостійно:
№ 1559:   1)  (1 + 3) : 2 =  2;
                 2) (1 + 5) : 2 =   3;                 (2 + 4) : 2 =   3;
                 3) (7 + 1) : 2 = 4;                   (6 + 2) : 2 = 4;          (5 + 3) : 2 = 4;
                 4) (9 + 1) : 2 = 5;                   (8 + 2) : 2 = 5;          (7 + 3) : 2 = 5;        (6 + 4) : 2 = 5.

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Наведіть приклади своїх задач на знаходження середнього арифметичного.
  2. Що таке середнє арифметичне кількох чисел?
  3. Як знайти середнє арифметичне кількох чисел?

VІІІ. Домашнє завдання.

§36,   №1560, №1562

ІХ. Рефлексія.

Продовжіть фразу:
- Мені було цікаво...
- Ми сьогодні розібралися...
- Я сьогодні зрозумів, що...

- Мені було важко...

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

урок №128

урок №127